leleh

Alla inlägg den 11 november 2010

Av alicia Saur - 11 november 2010 20:56

Hejsan Borris! ♥



1, vad är en art ? svar. en art är en grupp levenade varelser som liknaar varandra.
2, vad är de som främst säätter gränserna för livet på jorden, svar : vatten och värme sol ljus är också viktigt,
3, hur tjockt är livets tunna skikt på jorden, svar 9 km över hafsytan och 11 km där under ,
4, vad kan man finna på 2000 meter djup. svar.  månge av de fiskar som finns där är skälvlysande,
5, vilka växter kan leva i jorden högsta bergområden. svar. lavar.
6, vad fanns de för liv på jorden för 3500 miljoner år sedan, då fanns de små , enkla varelser som liknade bakterier, svar.
7 när började de finnas växter på land . svar, för 400 miljoner år sedan,
8 när var kräldjurens storhetstid på jorden, ? svar, för 150miljoner år sedan.
9. när dök människan förffäder upp på jorden , svar. för 6 miljoner år sedan,
10. vad är de viktigaste som bestämmer livet på land? svar, klimatet .
11, vilka naturtyper är de vanligaste på jorden ?, regn skog, savann , stäpp, öken, lövskog , barrskog tundra, och på sätt och vis bergsområden, 
12, varför är de så olika så olika arter i olika värdsdelar, ? svar, en gång i tiden har lanvmassorna på jorden tänkt ihop. de har sedan splittras upp,
13, ge exempel på tre utdöda djur. ,svar, moafågel , dront, dinosaurer,,



jaappp!


puss hej

Av alicia Saur - 11 november 2010 20:05

Hejsan Borris! ♥


nu sitter jag och kollar på robbinsson, chattar och med Maya! Pluggar samtidigt, ahah! jag ringade Nathalie frågade hela 13 frågor om NO ?! asså hur dum får man vara..  ? väldigt bra att man har en sån som Nathalie! ♥ Men bero på de de var ju ett tag sen man pratade om en person man tyckte om, Maya Nilsson! mitt hjärtetroll! haha ♥♥ TATA! Hon är fridlyst, lika som  Moa Sved. ni är edmitt allt!

Maya Nilsson: Hjärtetroll! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Moa Sved: BloggTrollet!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥



Ni är mina troll! vmen vad ska jag heta då ? kommentera Moa och Maya!!!

Vi har typ GÄMT roligt när vi väl är med varandra! såå kiing på dem att vi träffades alltsså, ja de här är nog inte de finnaste inlägg jag har gjort om er men ni är så stora för de, för de finns så få ord, bara ett ord finna att beskriva er, ! alla skriver ju ja de finns ju tusen saker som stämmer med dig, ! men ni .. Jag älskar er, ! Rolig, snäll, söta, ,undebara, finnast, smartast, fnittrigast, asså hur många ord som helst finns de i Jag älskar er ordet, ! xD Jag gillar er mycket helt enkelt, de fattar ni väl själv ni som läser om de nu är några ?! xD ♥ jooråå de tror jag nog, men nu är de så att Maya har gjort en undebar fin bild kolla! men Moa är ju inte med men, kolla! ändåå! ♥♥♥♥



  


Kommentera vettja!



puss hej

Av alicia Saur - 11 november 2010 14:51

Hej Borris ! ♥



Idag har de varit en av de bättre dagarna. orka inte berätta vad vi har gjort, just nu chattar jag med Saga, en av de fjortisarna jag känner xD haha! här är en bild. och jag tänker göra ett inlägg om en otroligt vacker vän, vilken de är får ni se efter de här inlägget.. Nu ska jag snart äta sen träna på kontrabasen seen, plugga -.-¨åh jaa , här är en bild på Saga, en vacker bild ellerhur?



  




puss hej

Ovido - Quiz & Flashcards